Leveranstid: 6-8 veckor.

Returer

Vår returpolicy

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Ångerrätten gäller endast färdiga produkter. Dom plagg som sys upp efter beställning omfattas inte av ångerrätten.

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Detta gäller i princip alla kläder som är sydda av oss, allt som sys upp efter beställning.

Alla produkter som finns färdiga för omgående leverans omfattas av ångerrätten. Dessa produkter står det tydligt på att dom är färdiga att skickas.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se  här.


Vid nyttjande av din ångerrätt: 

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected] I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • Vid retur får produkten ej vara använd eller tvättad (Endast testad)
  • Plagg skall vara hela och rena, pga allergier kan vi inte ta tillbaka plagg som har fått hår från djur på sig. Därför måste eventuell päls som fastnat på plagget tas bort noggrant innan plagget returneras till oss. 
  • Tänk även på att det är du som kund som ansvarar för varans skick efter att du mottagit den från oss. Det är alltså du som kund som ansvarar för varan under returtransporten. Vi rekommenderar att du paketerar en eventuell retur väl så att varan inte skadas under transporten till oss.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

 

Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 
  • Klippt metervara kan ej returneras.

    Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.